I don't know if I will have the time to write any more letters because I might be too busy trying to participate.
我不知道我是否还会有时间继续写信,因为我正忙着学习如何主动参与。

So,if this does end up being the last letter,I just want you to know that I was in a bad place before I started high school,and you helped me.
所以,如果这是最后一封信,我想告诉你的是,在上高中以前我一直过得不太好,是你帮助了我。

Even if you didn't know what I was talking about or know someone who's gone through it,it make me not feel alone.
纵使你并不能理解我在说些什么,或者你并不知道这是谁经历的过去,但你我之间发生的这一切让我觉得自己不再孤独。

Because I know there are people who say all of these things don't happen,and there are people who forget what it's like to be 16 when they turn 17.
我知道有写人会认为这些往事都不曾发生过,有些人会在十七岁时就忘记了十六岁的事。

I know these will all be stories someday,and our pictures will become old photographs,and we'll all become somebody's mom or dad.
我知道这些事都会在未来的某天变成过去的故事,我们的图像会成为老旧的照片,我们会为人父母。

But right now,these moments are not srories,this is happening.
但当下,这片刻光阴并非杜撰,它们实实在在地发生着。

I am here,and I am looking at her,and she is so beautiful.
我就在这里看着她,她是如此的美好。

I can see it,this one moment when you know you're not a sad story,you are alive.
我能体会的到,在这刹那间你会明白自己并不是悲剧故事里的某个角色,而是个有血有肉的人。

And you stand up and see the lights on buildings,and everything that makes you wonder,and you are listening to that song on that drive with the people you love most in this world.
你站着,看着夜色中建筑上的璀璨灯火,看着一切让你觉得惊喜的人事物,和这世上你最爱的人一起听着歌开着车兜风。

And in this moment,I swear,we are infinite. 
此时此刻,我敢说,我们拥有无限可能。

评论(2)
热度(16)

© 缱秋 | Powered by LOFTER